5 راه ایمن نگه داشتن سیم برق

در این بخش از وبلاگ سه فاز، به بررسی 5 راه ایمن نگه داشتن سیم برق پرداخته‌ایم. آشنایی کامل با این امور به شما کمک می‌کند تا از احتمال وقوع مشکلات و خسارات ناشی از آن جلوگیری کنید. سیم‌های برق به دلیل آسیب‌پذیری نسبت به عوامل محیطی و مکانیکی، نیاز به مراقبت دارند. در ادامه، به بررسی این راهکارها می‌پردازیم:

1. استفاده از اتصالات اختاپوس شکل

از اتصالات اختاپوس شکل یا هشت پا برای اتصال دستگاه‌های مختلف به پریز یا سیم‌های داخلی استفاده کنید. این اقدام، از خطرات آتش‌سوزی ناشی از جریان اضافی جلوگیری می‌کند.

2. استفاده از لوله برق

برای محافظت از سیم‌ها، از لوله‌های برق متناسب با محیط نصب استفاده کنید. لوله‌های فلزی برای فضاهای باز و لوله‌های پی وی سی برای داخل منازل مناسب هستند.

3. استفاده از روکش فلزی بافته شده

از آرمورهای کابل بافته شده برای محافظت در برابر رطوبت، ساییدگی و تغییرات دما استفاده کنید. این روکشها انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به لوله‌ها دارند.

4. نزدیک کردن سیم برق به سطوح داغ

هرگز سیم‌ها را در نزدیکی سطوح داغ قرار ندهید؛ زیرا گرما ممکن است باعث ذوب شدن عایق سیم شود. در صورت لزوم، از محافظ سیم برق با دمای بالا استفاده کنید.

5. استفاده از لوله خرطومی

برای سیم‌ها و کابل‌هایی که در محیط باز قرار می‌گیرند، از لوله برق خرطومی استفاده کنید تا از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری کند. این لوله‌ها از پلاستیک مقاوم ساخته شده و محافظت از کابل‌ها در برابر آسیب مکانیکی فراهم می‌کنند.

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
جهت استعلام قیمت تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینکه برایمان نظر خودتان را درج کردید ممنونیم. لطفا توجه کنید نظراتی که مخالف قوانین هستند، حذف خواهد شد.